Järjestämme SPR ensiapukoulutuksia avoimina yleisökursseina useilla eri paikkakunnilla. Uusina tarjontaan on lisätty Hämenlinna ja Mikkeli.
Lue lisää avoimista ensiapukoulutuksista ja katso kaikki koulutuspaikkakunnat. >

Toteutusmuodot

SPR ensiapukurssin voi suorittaa monella eri tapaa. Koulutamme paikan päällä useissa eri kaupungeissa ympäri Suomen ja tarjoamme verkkokursseja, jotka voit suorittaa omaan tahtiin missä vain haluat.

Tutustu eri toteutusmuotoihin ja valitse itsellesi toimivin vaihtoehto.

SPR ensiapukurssien toteutusmuodot tutuiksi

Tutustu täällä SPR ensiapukurssien eri toteutusmuotoihin ja tule kanssamme oppimaan henkeä pelastavia taitoja esimerkiksi omaan tahtiin suoritettavana verkkokurssilla.

Verkkokoulutus on jokaisen itsenäisesti suoritettava ensiapukoulutus.

Verkkokoulutuksen suorittamista varten tarvitset tietokoneen, mobiililaitteen tai tabletin sekä internetyhteyden. Kurssille kirjaudutaan oman henkilökohtaisen koodin avulla ja koulutus suoritetaan helppokäyttöisellä digitaalisella oppimisalustalla.

Voit aloittaa oppimisen heti tilauksen jälkeen missä haluat. Voit edetä omaan tahtiin, pitää taukoja ja jatkaa siitä mihin jäit.

Verkkokoulutus on interaktiivinen kokonaisuus teoriaa, monivalintatehtäviä, animaatioita, videoita ja itsenäisesti suoritettavia ensiapuharjoituksia. Koulutukseen kuuluvat myös väli- ja lopputehtävät, joiden hyväksytty suorittaminen on edellytys kurssin läpäisemiseksi.

Verkkokoulutus on joustava ja helppo tapa oppia ensiapua. Koulutus sopii sinulle, joka haluat suorittaa kurssin omaan tahtiin, esimerkiksi työajan ulkopuolella tai opiskelujen ohella.

Verkkokoulutus on myös erinomainen ja merkityksellinen lahja!

Voit tilata yhden tai useamman verkkokoulutuskoodin kurssikalenterimme kautta ja antaa tärkeät ensiaputaidot lahjana. Koodi on voimassa kuusi kuukautta tilaamisesta.

Verkkokoulutuksena saatavat ensiapukurssit:

SPR Hätäensiapukurssi 4 t® verkkokoulutus

SPR Hätäensiapukurssi 8 t® verkkokoulutus

Webinaarikoulutus on vuorovaikutteinen tietokoneen tai mobiililaitteen kautta suoritettava etäkoulutus.

Osallistut webinaariin Teams-alustalla ja olet vuorovaikutuksessa kouluttajan ja muiden osallistujien kanssa oman laitteesi video- ja ääniyhteyden avulla. Voit myös lähettää kysymyksiä ja kommentteja kurssin aikana Teamsin chatin kautta.

Lue täältä vinkit webinaariin liittymisestä ja Teamsin käytöstä.

Webinaarikoulutuksessa harjoitukset tehdään kotoa löytyvillä tarvikkeilla. Varmista, että kotoasi löytyy välineet ensiapuun. Varaa ulottuvillesi ennen koulutusta ensiapulaukku, jos sellainen löytyy kotoasi tai esimerkiksi autosta, sekä jämäkkä tyyny, jolla voit harjoitella elvytystä.

Voit päivittää ensiaputarvikkeesi täältä.

Webinaari on erinomainen etäajan vaihtoehto ja mahdollistaa osallistumisen ensiapukoulutukseen mistä päin Suomea tahansa.

Webinaarikoulutus sopii hyvin myös esimerkiksi harrasteryhmille, joiden jäsenet asuvat eri kaupungeissa, tai työyhteisöille, joilla on useita toimipisteitä.

Webinaarina saatavat ensiapukurssit:

SPR Ensiapukurssi EA 2®

SPR Hätäensiapukurssi 4 t®

Lähikoulutus on perinteisin tapa suorittaa ensiapukurssi paikan päällä.

Koulutus toteutetaan kouluttajan johdolla Punainen Risti Ensiavun koulutustiloissa tai asiakasyrityksen tiloissa. Lähikoulutuksessa kouluttaja käy läpi ensiavun teoriaa, ja pääset harjoittelemaan ensiaputaitoja yhdessä muiden kanssa.

Lähikoulutus on toiminnallinen ja käytännönläheinen tapa oppia ensiapua. Koulutuksessa harjoitellaan esimerkiksi elvytystä harjoitusnuken ja defibrillaattorin avulla.

Lähikoulutus sopii hyvin sinulle, joka opit parhaiten tekemällä muiden kanssa harjoituksia kouluttajan opastaessa vieressä.

Lähikoulutus suoritetaan aina paikan päällä eikä siihen ole mahdollista osallistua etäyhteydellä.

Lähikoulutuksena saatavat ensiapukurssit:

SPR Ensiapukurssi EA 2®

SPR Hätäensiapukurssi 4 t®

Yhdistelmäkoulutus on joustava ja monipuolinen tapa suorittaa ensiapukurssi ja on nimensä mukaisesti kahden eri toteutusmuodon yhdistelmä.

Puolet koulutuksesta suoritetaan itsenäisesti verkkokoulutuksena ja puolet joko lähikoulutuksena paikan päällä tai webinaarina etäyhteyden kautta.

Ensin suoritat itsenäisesti ja hyväksytysti verkkokoulutuksen. Tämän jälkeen voit osallistua lähiosuuteen, jossa keskitytään käytännön harjoituksiin ensiavun kouluttajan johdolla. Yhdistelmäkoulutuksen suorittamiseen on aikaa kuusi kuukautta. Suoritus sisältää sekä verkkokoulutuksen että lähiosuuden.

Yhdistelmäkoulutus säästää aikaa ja on kustannustehokas toteutusmuoto, jossa yhdistyy erilaisia oppimismuotoja. Mikäli yhdistelmäkoulutuksen lähikoulutusosuus suoritetaan webinaarina, kurssille voi osallistua mistä päin Suomea tahansa.

Kurssi sopii hyvin sinulle, joka haluat joustavuutta ensiaputaitojen oppimiseen. Kurssi sopii hyvin myös esimerkiksi harrasteryhmille, joiden jäsenet asuvat eri kaupungeissa, ja työyhteisöille, joilla on useita toimipisteitä.

Yhdistelmäkoulutuksena saatavat ensiapukurssit: