Haluatko tietää, onko ensiapupätevyytesi vielä voimassa? Lue täältä, mistä voit tarkistaa voimassaolon ja mistä löydät mobiilitodistuksesi >

Punainen Risti Ensiapu

Punainen Risti Ensiapu on osa Suomen Punaisen Ristin ja koko maan valmiuden ja varautumisen kokonaisuutta. Koulutamme auttajia, jotka osaavat ja uskaltavat toimia yllättävissä ensiapua vaativissa tilanteissa.

Tavoitteemme on, että jokaisessa kodissa ja työpaikalla on ensiaputaitoisia ihmisiä.

Olemme osa Suomen Punaista Ristiä

Punainen Risti Ensiapu on aloittanut toimintansa 1.9.2017. Yhtiön omistavat kokonaan Suomen Punaisen Ristin keskustoimisto ja piirit, ja toimintaamme ohjaavat Punaisen Ristin periaatteet, eettiset toimintaohjeet ja halu suojella elämää.

Ensiapukoulutus-, ensiaputuote- ja turvatuotemyynnistä saatava tuotto ohjataan Punaisen Ristin kotimaan auttamistoiminnan tukemiseen meidän kaikkien hyväksi. Osallistumalla SPR ensiapukoulutukseen olet osa avun ketjua.

Lue lisää arvoistamme, yhteiskuntavastuustamme sekä strategiastamme täältä.

Punainen Risti Ensiapu, koulutuspalvelut

Järjestämme Punaisen Ristin ensiavun koulutusohjelmien mukaista, maksullista ensiavun ja terveystiedon koulutusta yksityishenkilöille, yhteisöille ja yrityksille. Tarjontamme sisältää kaikille avoimet SPR ensiapukurssit, tilauskoulutukset ja sopimusasiakkuudet sekä direktiivien mukaiset ammattipätevyyskoulutukset ammattiautoilijoille ja -kuljettajille.

Toteutamme  koulutusyhteistyötä Punaisen Ristin osastojen kanssa ympäri Suomen ja myymme ensiapu- ja turvatuotteita Punaisen Ristin kaupassa.

Ryhmä työkavereita istuu pöydän ääressä taukohuoneessa.
Punainen Risti Ensiavun kouluttaja ja matkalaukku, jossa on ensiapuvälineet kurssia varten.

Toimimme ympäri Suomen

Kotipaikkamme on Helsinki, jossa sijaitsevat suurimmat koulutustilamme. Helsingin lisäksi koulutustiloja on useilla paikkakunnilla eri puolilla Suomea ja järjestämme ensiapukoulutuksia myös verkkototeutuksina, joihin voi osallistua paikasta riippumatta. Näin pystymme palvelemaan asiakkaitamme kaikkialla Suomessa.

Tutustu SPR ensiapukursseihin >

Punainen Risti Ensiavun yhtiökokous ja hallitus

Yhtiökokous on Punainen Risti Ensiavun korkein päättävä elin, joka valitsee osakkaiden nimeämät henkilöt yhtiön hallituksen varsinaisiksi jäseniksi. Hallitus, johon kuuluu seitsemän (7) varsinaista jäsentä, vastaa yhtiön hallinnosta ja toiminnasta. Suomen Punaisen Ristin pääsihteerillä on läsnäolo- ja puheoikeus hallituksen kokouksissa. Punainen Risti Ensiavun hallitus nimittää toimitusjohtajan, joka osallistuu yhtiön hallituksen kokouksiin.

Punainen Risti Ensiavun hallitukseen kuuluu omistajan eli Suomen Punaisen Ristin keskustoimiston ja piirien edustajat sekä laajan kokemuksen omaavia terveydenhuollon ja liike-elämän edustajia.

Hallituksen puheenjohtaja

• Elina Piispanen, hallitusammattilainen, Fit Advice Oy:n toimitusjohtaja

Hallituksen jäsenet

• Mika Asikainen, toiminnanjohtaja,  SPR Kaakkois-Suomen piiri