JYSK – SPR Turvapassi® -koulutusta jo 10 vuoden ajan!

Musta ikoni, jossa check-merkki renkaan sisällä.

SPR Turvapassi® -koulutuksella ensiapu- ja turvallisuustaitoja JYSKille jo 10 vuoden ajan!

JYSK on kansainvälinen vähittäiskaupan yritys, jolla on Suomessa yli 90 myymälää. JYSK ja Punainen Risti Ensiapu ovat tehneet yhteistyötä pitkään – olemme järjestäneet JYSKille SPR Turvapassi® -koulutusta jo 10 vuoden ajan! Pitkään jatkuneen yhteistyön takana ovat koulutuksen monipuolisuus, yhteistyön helppous ja innostavat kouluttajat.

JYSKillä SPR Turvapassi® -koulutuksen kohderyhmänä ovat logistiikkavastaavat, jotka pitävät huolta varastojen toiminnasta. SPR Turvapassi® valittiin koulutukseksi, koska se tarjoaa juuri tälle kohderyhmälle olennaisia taitoja: hätäensiapua, paloturvallisuutta ja uhkatilanteissa toimimista.

Turvallisuus ja turvallisuuskoulutus ovat JYSKille tärkeitä aiheita, ja he haluavat, että töissä on terveellistä ja turvallista olla. Logistiikkavastaavat käyvät SPR Turvapassi® -koulutuksen kolmen vuoden välein, jotta taidot pysyvät yllä. Koulutus tarjoaa heille tärkeitä turvallisuustaitoja ja omistajuutta turvallisuuskysymyksiin. Näin turvallisuusosaaminen ja -tietoisuus leviävät myös muualle tiimiin, mikä hyödyttää koko organisaatiota.

HR Business Partner Jenni Harjuniemi JYSKistä kertoo, että koulutus herättelee ja innostaa nostamaan turvallisuusasioita esiin arjessa, mikä puolestaan ennaltaehkäistään tapaturmia. Jenni kertoo, että koulutusten jälkeen esimerkiksi tiimipalavereissa teemaa on nostettu oma-aloitteisesti esille.

”Koulutuksen suurin anti on ollut innostumista ja valveutumista turvallisuuden aiheista. Hyvin vähän meillä on ollut vakavampia tapauksia, vaikka aina sattuu ja tapahtuu. Koulutuksella voidaan ehkäistä tapaturmia ja kiinnittää turvallisuuteen huomiota”, Jenni tiivistää.

Laaja-alaisuuden ja monipuolisuuden lisäksi SPR Turvapassi® -koulutuksen etuja ovat konkretia ja erinomaiset kouluttajat. Innostavat ja osaavat kouluttajat saavat ryhmän mukaansa, ja koulutuksessa päästään harjoittelemaan itse tekemällä. ”Tekemisen malli lähtee kouluttajasta”, Jenni toteaa. Kouluttajat kannustavat kysymään ja kokeilemaan, ja koulutusta voidaan painottaa yrityksen ympäristöön sopivaksi. Myös kouluttajien huumorintaju ja pilke silmäkulmassa ovat vedonneet JYSKiläisiin.

Monipuolisen koulutuksen ja erinomaisten kouluttajien lisäksi järjestelyiden helppous on pitkän yhteistyön takana. ”SPR on tunnettu ja sen tuoman mielikuvan kautta meidän on helppo vakuuttaa osallistujat. Kaikki on myös aina hoitunut sovitusti, ja olen arvostanut sitä, että reagoitte meidän tarpeisiimme. Yhteistyö on ollut helppoa, mikä on itselle tärkeää, kun koordinoi tuhannen ihmisen organisaatiossa koulutuksia koko vuodelle”, Jenni sanoo.

Tutustu JYSKiin >