Järjestämme SPR ensiapukoulutuksia avoimina yleisökursseina useilla eri paikkakunnilla. Uusina tarjontaan on lisätty Hämenlinna ja Mikkeli.
Lue lisää avoimista ensiapukoulutuksista ja katso kaikki koulutuspaikkakunnat. >

Ensiapupätevyys ja SPR ensiaputodistus

Punainen Risti Ensiavun järjestämät SPR ensiapukurssit ovat Punaisen Ristin ensiavun koulutusohjelmien mukaisia sertifioituja ensiapukoulutuksia, joista saat aina Suomen tunnustetuimman ensiapupätevyyden ja SPR ensiaputodistuksen.

Valitsemalla SPR ensiapukurssin voit luottaa laatuun, ammattitaitoon ja vastuullisuuteen.

Ensiapupätevyys ja SPR ensiaputodistus ovat voimassa kolme vuotta

Nainen näyttää työkaverilleen tietoa tabletilta toimistoympäristössä ja molemmat hymyilevät.

SPR ensiapukurssit ovat Punaisen Ristin ensiavun koulutusohjelmien mukaisia sertifioituja ensiapukoulutuksia.

Kurssien laadun valvonnasta ja auditoinnista vastaa riippumaton kolmas osapuoli. Tällä varmistetaan, että koulutusten sisällöt vastaavat ohjeita ja annettuja vaatimuksia sekä ovat tasalaatuisia kaikille ympäri Suomen.

Asiantuntijat arvioivat ja kehittävät ensiapukoulutuksia jatkuvasti, jotta voit luottaa laadukkaaseen koulutukseen ja kurssisisältöihin.

Meillä työskentelevät maan parhaat kouluttajat. Heistä jokaisella on terveydenhuollon ammattihenkilön koulutus sekä lisäkoulutuksena Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK® -pätevyys, joka on vaatimus SPR ensiapukursseja kouluttavalle.

SPR ensiapukoulutuksesta saa aina Suomen tunnustetuimman ensiapupätevyyden.

Punaisen Ristin ensiavun koulutusohjelmien mukaiset ensiapukoulutukset ovat henkilösertifioituja koulutuksia.

Osallistujan hyväksytty suoritus viedään pätevyysrekisteriin ja hän saa ensiapupätevyyden kolmeksi vuodeksi. Suositus on, että ensiaputaitoja kerrataan vähintään kolmen vuoden välein, jotta taidot ja varmuus auttaa pysyvät kunnossa.

Järjestämiimme ensiapukursseihimme sisältyy aina SPR ensiaputodistus, jolla voit todentaa ensiapupätevyytesi esimerkiksi työpaikalla, asiakasyrityksessä tai harrastustoiminnassa.

Avoimelta SPR ensiapukurssilta saat todistuskortin postitse antamaasi kotiosoitteeseen, kun olet suorittanut kurssin hyväksytysti. Pätevyystodistuksen saat myös sähköisenä mobiilitodistuksena.

Yrityksille ja yhteisöille suunnattuihin tilauskoulutuksiin sisältyy aina mobiilitodistus. Todistuskortin voi valita tilaamisen yhteydessä maksullisena lisäpalveluna, jolloin se lähetetään postitse osallistujien kotiosoitteeseen kurssin hyväksytyn suorittamisen jälkeen.

Mobiilitodistus on ekologinen, helppokäyttöinen ja tallessa säilyvä vaihtoehto.

Mobiilitodistus on puhelimessa, kannettavassa tietokoneessa tai muussa älylaitteessa mukana kulkeva SPR ensiaputodistus. Pätevyyttä todistaessa voit esittää mobiilitodistuksen helposti suoraan laitteesta.

Täältä löydät mobiilitodistuksesi

• Saat koulutuksen jälkeen sähköpostiisi linkin, josta pääset kirjautumaan OmaEnsiaputodistus-palveluun.
  • Voit myös kirjoittaa suoraan selaimen kenttään osoitteen: https://oma.ensiaputodistus.fi/login
  • Käytä samaa sähköpostiosoitetta, jolla olet ilmoittautunut ensiapukurssille.
  • Pääset asettamaan salasanan Oma Profiiliin ja kirjautumaan sisälle palveluun.
  • Mobiilitodistus näkyy Kortit-kohdassa ja Lisätiedot-kohdasta saat auki kurssilla käydyt aiheet ja tarkemmat suoritustiedot.

Jatkossa mobiilitodistuksesi löytyy sivuilta: Ensiaputodistus.fi

Sivuston yläkulmasta löytyy Oma Profiili -painike, jonka takaa pääset kirjautumaan sisään luomillasi tunnuksilla.

Todistus kulkee mukanasi myös erillisessä, älypuhelimeen ladattavassa MyCertificate-sovelluksessa, josta se on helppo esittää tarvittaessa.

Kun olet osallistunut Punainen Risti Ensiavun järjestämälle SPR ensiapukurssille, pätevyystietosi löytyvät OmaEnsiaputodistus-palvelusta.

Kirjaudu palveluun täällä >

• Kirjaudu sisään aiemmin luomillasi tunnuksilla.
  • Mikäli et muista tunnuksia, paina ”Salasana unohtunut”.
  • Täytä kenttään sama sähköpostiosoite, jota olet käyttänyt ilmoittautuessasi ensiapukurssille ja joka on rekisteröity järjestelmäämme.
  • Saat sähköpostiisi linkin salasanan palauttamiseen.
  • Klikkaa sähköpostissa olevaa linkkiä ja sivu salasanan asettamiseen aukeaa selaimeesi.
  • Anna uusi salasana ohjeiden mukaisesti.
  • Kirjaudu sisään ja näet omat pätevyystietosi.

Mikäli tarvitset pätevyyden päivittämistä tai kurssin suorittamista uudelleen, tutustu kurssikalenteriimme.

Huomaathan, että edellisen pätevyyden tulee olla voimassa, kun osallistut päivittävälle kurssille.

Mikäli olet suorittanut SPR Ensiapukurssi EA 1® tai SPR Ensiapukurssi EA 2® -koulutuksen kolmen vuoden sisällä, voit päivittää pätevyytesi ja todistuskorttisi kaikilla hätäensiapukursseillamme:

Tällöin saat kolme vuotta lisäaikaa ensiapupätevyyteesi. Voit suorittaa päivityksen vain kerran, minkä jälkeen alkuperäinen ensiapukoulutus tulee suorittaa uudelleen. Hätäensiapukurssit päivitetään suorittamalla koulutus uudelleen.

SPR Ensiapukurssi EA 2® -koulutukseen osallistuminen vaatii voimassa olevan SPR Ensiapukurssi EA 1® -pätevyyden.

Mikäli kortin voimassaolopäivä on mennyt umpeen, sinun täytyy osallistua SPR Ensiapukurssi EA 1® -kurssille uudestaan, jotta saat voimassaolevan todistuksen.

Vanhentunutta pätevyyttä ei voi päivittää, vaan se pitää uusia.

Tutustu täällä vinkkeihimme ensiapukurssin valintaan >

Edistämme koko Suomen valmiutta ja varautumista

Punainen Risti Ensiapu on osa Suomen Punaisen Ristin sekä koko maan valmiuden ja varautumisen kokonaisuutta. Osallistumalla SPR ensiapukurssille olet osa tärkeää avun ketjua.

Koulutamme auttajia, jotka osaavat ja uskaltavat toimia yllättävissä ensiapua vaativissa tilanteissa. Tavoitteemme on, että jokaisessa kodissa ja jokaisella työpaikalla on ensiaputaitoisia ihmisiä. Tutustu meihin >

Punainen Risti Ensiavun kouluttaja ja matkalaukku, jossa on ensiapuvälineet kurssia varten.