Punainen Risti Ensiapu on sertifioitu WWF Green Office

WWf Green office

WWF Green Office on ympäristöjohtamisen työkalu ja laajasti tunnustettu ympäristöjärjestelmä, joka opastaa työpaikkoja toimimaan ympäristövastuullisesti. Punainen Risti Ensiapu sai sertifikaatin syksyllä 2022.

Suomen Punaisen Ristin keskustoimisto ja piirit sekä Veripalvelu ovat olleet mukana WWF Green Office ympäristöjärjestelmässä jo tovin. Kontti-ketju ja Punainen Risti Ensiapu käynnistivät prosessin syksyllä 2021 ja nyt voimme ilolla kertoa Punainen Risti Ensiavun sertifioinnista ja WWF Green Office -diplomin vastaanotosta.

Vastuullista toimintaa joka päivä

WWF Green Office ympäristöjärjestelmä on tärkeä osa Punainen Risti Ensiavun vastuullisuustoimintaa. Jo ennen sertifiointia, olemme koulutuskeskuksissamme noudattaneet ympäristöystävällisiä toimintatapoja ja valintoja.

• Lajittelemme jätteet, kierrätämme pahvit ja paperit
• Pyrimme minimoimaan tulostettavan paperin määrän
• Olemme valinneet energiatehokkaita laitteita ja koneita käyttöön
• Sammutamme valot, kun poistumme tilasta
• Henkilökuntamme käyttää toimistolla kestomukeja kahvikuppeina
• Suosimme lähi- ja kasvisruokaa esim. kokoustarjoilujen yhteydessä

Tavoitteemme on jatkaa ja kehittää hyviä käytäntöjä sekä lisätä ympäristö- ja ilmastoystävällisiä tekoja niin työpaikan, kuin kotitoimiston arjessa sekä työ- ja työasiamatkoilla. Punainen Risti Ensiapu haluaa olla ympäristövastuullinen toimija, niin henkilökuntamme kuin asiakkaidemme vuoksi.

Mikä on Green Office?

Green Office on WWF:n ympäristöjärjestelmä, joka opastaa työpaikkoja toimimaan ympäristövastuullisesti, ottamaan ympäristöasiat huomioon toimitiloissa, päätöksenteossa ja toiminnassa sekä pienentämään toimiston hiilijalanjälkeä.

Ympäristöjärjestelmätyössä organisaation tulee täyttää tietty ympäristönsuojelullinen minimitaso ja Green Officessa tämän tason saavuttaa täyttämällä 10 kriteeriä, kuten

• Edistää toimiston energiatehokkuutta
• Ottaa ympäristöasiat huomioon hankinnoissa
• Kestotuotteiden suosiminen
• Tehokas lajittelu ja kierrätys
• Sitoutuminen ympäristöasioiden jatkuvaan parantamiseen

Kriteerien täyttäminen on olennainen osa ensimmäisen Green Office -vuoden ympäristöohjelman rakentamista. Tulevina vuosina nämä jo kerran parannetut toimintatavat ovat osana arkea.

Green Office -toiminnan suunnittelu ja toteuttaminen sekä raportointi ovat osa toimiston vuosittaista ympäristötyötä.

Tulevaisuuden ympäristövastuullinen kehitys

Punainen Risti Ensiavun Green Office -työhön on nimetty tiimi, joka seuraa teemojen ja tavoitteiden edistymistä. Kannustamme henkilöstöämme ympäristöystävällisiin valintoihin, kulutuksen pienentämiseen ja terveellisiin elintapoihin myös työajan ulkopuolella sekä vahvistamme henkilöstömme ympäristötietoisuutta yhteisellä toiminnalla.

Olemme sitoutuneet ympäristötoimiemme parantamiseen nyt ja tulevaisuudessa.

Tutustu WWF Green Officeen >