Punainen Risti Ensiapu järjestää sertifioituja SPR ensiapukursseja, joissa kouluttajana toimii aina ETK®. Lue täältä mitä se tarkoittaa ja keitä he ovat >

Toimintaamme ohjaavat arvot

Punainen Risti Ensiapu on osa Suomen Punaisen Ristin ja koko maan valmiuden ja varautumisen kokonaisuutta. Toimintaamme ohjaa halu kehittyä, luottamus ja vastuullisuus sekä Punaisen Ristin periaatteet, eettiset toimintaohjeet ja halu suojella elämää.

Punainen Risti Ensiapu, strategia 2024-2026
Punainen Risti Ensiapu, eettiset ohjeet

Visio

Tavoitteemme on, että jokaisessa kodissa ja työpaikalla on ensiaputaitoisia ihmisiä.

Arvot

Meitä ohjaa halu kehittyä, luottamus ja vastuullisuus.

Missio

Koulutamme auttajia, jotka osaavat ja uskaltavat toimia.

Nämä toiminnan kulmakivet ohjaavat joka päiväistä työtämme

Meillä Punainen Risti Ensiavussa kumppanit ja asiakkaat ovat toimintamme keskiössä.

Vahvistamme Suomen kokonaisvalmiutta

Olemme osa Punaisen Ristin liikettä ja samalla osa koko maan valmiuden ja varautumisen kokonaisuutta.

Vahvistamme toiminnallamme Punaisen Ristin tavoitteita olla johtava ensiaputoimija niin yhteiskunnan normaali- kuin häiriötilanteissa. Meillä on valmiudet kouluttaa nopeasti suuri määrä ensiaputaitoisia ihmisiä. Tuotamme tietoa koko maan ensiapuvalmiuden tilasta ja viestimme ensiaputaitojen tärkeydestä.

Meillä Punainen Risti Ensiavussa on osaava, motivoitunut ja hyvinvoiva henkilöstö

Olemme vastuullinen toimija

Olemme vastuullinen työpaikka. Meillä työntekijä kokee työssään vahvaa merkityksellisyyttä. Panostamme henkilöstömme osaamisen kehittämiseen ja hyvinvointiin. Näytämme itse esimerkkiä ja olemme kouluttaneet koko henkilöstöllemme ensiaputaidot. Toimimme kestävästi ja yhdessä kannamme vastuuta positiivisesta ja kannustavasta työilmapiiristä.

Yhteiskunnallisena yrityksenä tuottomme käytetään Suomen Punaisen Ristin kotimaan toimintaan.

Punainen Risti Ensiapu on osa Punaisen Ristin liikettä.

Olemme ensiapukoulutusten edelläkävijä

Olemme huomenna parempia kuin tänään. Jatkuva kehitys, teknologian hyödyntäminen ja hallittu muutos varmistavat toimintamme kestävyyden ja edelläkävijyyden.

Muuttuvat tarpeet, tutkimustieto, toimialaosaaminen sekä kumppani- ja asiakaskokemus ohjaavat palvelukehitystämme. Tiedon tuottaminen ja tiedolla johtaminen tukevat toimintamme vaikuttavuutta ja tuloksellisuutta.

Me Punainen Risti Ensiavussa haluamme olla parempia tänään kuin huomenna.

Olemme luotettava kumppani

Kumppanuus- ja osaajaohjelmamme tuovat arvoa verkostollemme, joka on tärkeä osa valtakunnallista ensiapuvalmiutta. Vahvistamme ARVOkumppani®-toimijuutta ja tunnettuutta, ja tuemme aktiivisesti ensiavun ja terveystiedon kouluttajien työtä ja kehittymistä.

Ammattitaitomme ja kokemuksemme ensiapukoulutusten järjestäjänä näkyy asiakkaillemme ja kurssiosallistujillemme laadukkaana ja auttamisrohkeutta lisäävänä ensiapukoulutuksena. Laadunvarmistus on tärkeä osa toimintaamme.

Olemme yhteiskuntavastuullinen toimija

Haluamme toimia vastuullisesti ja luotettavasti niin sisäisesti kuin sidosryhmiemme kanssa. Olemme järjestäneet ensiapukoulutusta Suomessa jo lähes 140 vuoden ajan. Vuosien varrella kerätyt opit ja kokemus ensiavusta ovat johtaneet nykyaikaiseen Punainen Risti Ensiavun tarjoamaan laadukkaaseen ensiapukoulutukseen. Edistämme toiminnallamme terveyttä, hyvinvointia ja terveysturvallisuutta kaikkialla Suomessa.

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt meille Yhteiskunnallinen Yritys -merkin käyttöoikeuden osoituksena yhteiskunnallisesta vastuustamme. Toimimme avoimesti ja tuottomme ohjataan yhteiskunnan hyväksi.

Olemme myös sertifioitu WWF Green Office -toimisto ja sitoutuneet ympäristövastuulliseen toimintaan ja valintoihin sekä ympäristötoimiemme parantamiseen nyt ja tulevaisuudessa.