R-kioski: Verkkokoulutuksella lisää ensiapukoulutettuja ja turvallisuutta arkeen

Musta ikoni, jossa check-merkki renkaan sisällä.

Verkkokoulutuksen myötä ensiapukoulutuksen käyneiden määrä on kasvanut, mikä tuo turvallisuutta työntekijöiden arkeen.

R-kioski on yrittäjävetoinen convenience-ketju, jolla on kautta Suomen noin 350 myymälää. Myymälät sijaitsevat usein vilkkaissa solmukohdissa, esimerkiksi ostoskeskuksissa sekä juna- ja bussiasemilla, mikä tarkoittaa suurta asiakasvirtaa ja vaihtuvia tilanteita.

Osalla R-kioskin työntekijöistä täytyy olla ensiapupätevyys, joten R-kioskilla oli tarve sekä kouluttaa uusia työntekijöitä että päivittää aiempia pätevyyksiä. Lisäksi ensiapukoulutusta tahdottiin tarjota kauppiaille. Työntekijöiden ja kauppiaiden työpäivät ovat kiireisiä ja vaihtelevia, joten oli tärkeää, että koulutuksen suorittaminen sopisi heidän arkeensa. Siksi koulutukseksi valittiin SPR Hätäensiapukurssi 4 t® verkkokoulutuksena.

Verkkokoulutus on joustava koulutusmuoto, joka suoritetaan itsenäisesti omassa aikataulussa. Koulutuksen voi aloittaa, kun itselle sopii, pitää taukoja ja jatkaa siitä mihin jäi. SPR Hätäensiapukurssi 4 t® verkkokoulutus tarjoaa tärkeimmät henkeä pelastavat taidot ja sopii vähäisen tapaturmariskin työympäristöön, kuten myymälöihin.

Verkkokoulutus herätteli ja innosti osallistujia, ja koulutuksella voidaan myös ehkäistä tapaturmia.

Punainen Risti Ensiapu valikoitui yhteistyökumppaniksi yrityksen ja koulutusten tuttuuden sekä sopivien ostoehtojen ansiosta. ”Halusimme helpottaa R-kauppiaiden ensiapukursseihin osallistumista tarjoamalla heille kurssikoodeja hyvään hintaan, mihin pystyimme, kun ostimme kerralla isomman määrän SPR Hätäensiapukurssi 4 t® verkkokoulutuskurssikoodeja”, R-kioskilta kerrotaan.

Verkkokoulutus toimi R-kioskille hyvin: sen myötä ensiapukoulutuksen käyneiden määrä on kasvanut, mikä tuo turvallisuutta työntekijöiden arkeen. ”Verkkokoulutus herätteli ja innosti osallistujia, ja koulutuksella voidaan myös ehkäistä tapaturmia”, R-kioskilta todetaan. Verkkokurssikoodia kehuttiin helppokäyttöiseksi ja itse kurssi sai myös osallistujilta hyvän palautteen.

”Hyvän kokemuksemme perusteella voimme ehdottomasti suositella Punaisen Ristin ensiapukoulutuksia.”

Tutustu R-kioskiin >